Türk Eğitim Sen’in girişimiyle, bir üyesinin proje okullarına öğretmen atama işlemleri konusunda yaşadığı sorun mahkemeye taşındı. Sendika, üyenin tercih ettiği okulda kendisinden daha düşük puanlı öğretmenlerin atanmasını hukuka aykırı buldu. İlk başvuru yerel mahkeme tarafından reddedilse de, Ankara Bölge İdare Mahkemesi, bu kararın kaldırılmasına ve yürütmenin durdurulmasına karar verdi. Mahkeme, özel okullara yapılan atamalarda kullanılan kriterlerin yetersiz olduğunu vurguladı ve hizmet puanı üstünlüğünün dikkate alınması gerektiğini belirtti. Son olarak, Mamak Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde atanan öğretmenlerden birinin puanının, dava açan öğretmenden düşük olduğu tespit edildi. Mahkeme, bu atama işleminin hukuka uygun olmadığını ifade ederek, öğretmenlerin kariyer ve liyakat ilkelerine göre değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Türk Eğitim Sen, bu kararla birlikte atama süreçlerinin daha şeffaf ve adil bir şekilde yürütülmesi için mücadelesine devam edeceğini duyurdu.
Türk Eğitim Sen, bir üyesinin proje okullarına öğretmen atama işlemleri çerçevesinde tercih ettiği okula, kendisinden daha düşük puanlı öğretmenlerin atandığını belirtti. Sendika, bu durumu hukuki bir süreçle çözmek amacıyla harekete geçti.
Açıklamada, sendika avukatları aracılığıyla, ilgili üyenin tercih ettiği proje okuluna atanmasının gerektiği, ancak bu atamanın gerçekleştirilmeyişinin hukuka aykırı olduğu vurgulandı. Başvuruda, yürütmenin durdurulması ve iptali talep edildi. Ancak yerel mahkeme, yürütmeyi durdurma isteğini reddetti. Türk Eğitim Sen, bu karara itiraz ederek süreci Ankara Bölge İdare Mahkemesi’ne taşıdı.
Ankara Bölge İdare Mahkemesi 1. İdari Dava Dairesi, 30 Temmuz 2024 tarihinde yürütmeyi durdurma talebinin reddine yönelik yerel mahkeme kararını kaldırdı. Mahkeme gerekçesinde, özel program ve proje uygulayan eğitim kurumlarına yapılan atamalarda hangi somut ve objektif kriterlerin esas alındığının net bir şekilde ortaya konulmadığını belirtti. Ayrıca, hizmet puanı üstünlüğünün dikkate alınmadığını vurguladı.
Mahkeme, bu süreçte atamalarla ilgili bilgi ve belgelerin yeniden değerlendirilmesi gerektiğine karar verdi. Sonrasında Ankara 9. İdare Mahkemesi, 17 Ekim 2024 tarihinde verdiği kararda, atamalarda dikkate alınması gereken objektif kriterlerin yetersiz olduğunu ve hizmet puanı üstünlüğünün göz önünde bulundurulması gerektiğini ifade etti. Mamak Anadolu İmam Hatip Lisesi’ne atanan öğretmenlerden birinin puanının, dava açan öğretmenden düşük olduğunun da altı çizildi.
Karar, atama işlemlerinin hukuka uygunluğu ve öğretmenlerin kariyer ve liyakat ilkeleri çerçevesinde değerlendirilmeleri gerektiği mesajını verirken, sürecin devamında telafisi imkansız zararların oluşabileceği de ifade edildi. Türk Eğitim Sen, bu kararın ardından süreci yakından takip edeceğini duyurdu.